GENERELLE BETINGELSER

Ved bestilling av lokaler til event/selskap/annet, gjelder følgende betingelser:


BESTILLER OG UTLEIER

«Bestiller» er den som enten privat eller via sitt selskap bestiller bookingen. Utleier er Innovation Dock Event AS «Utleier».

BOOKING OG BEKREFTELSE

Etter bekreftelse fra kunde regnes bestillingen som gjeldende, og du skal alltid få en skriftlig bekreftelse. I bekreftelsen skal det stå hva som er inkludert, hva alt koster og hvor mange som kommer.

Det som er avtalt skriftlig på e-post regnes som bestillingen. Dersom du ønsker å endre bestillingen, må du gjøre det skriftlig og få bekreftelse på endringene av Utleier.

DEPOSITUM OG BETALING

Utleier har rett til et depositum og i enkelte tilfeller også full forskuddsbetaling. Dersom det avtalte depositumet ikke betales, har Utleier rett til å kansellere bookingen. Dersom du ønsker å få betale etterskuddsvis per faktura, foretar vi en kredittvurdering.

ENDRING

Ved endring av antall gjester når det inngår servering av mat må antall gjester bekreftes senest 10 dager før arrangementet.

Reduksjon av antall gjester kan skje med opptil 20 % inntil en uke før ankomst. Etter 7 dager belastes 50 % av tilbudspris per person. Reduksjon er ikke mulig etter 48 timer før arrangementet.

Kontakt Utleier skriftlig ved forespørsel om endring av dato.

AVBESTILLING

  • Avbestilling tidligere enn 4 uker før arrangement gjøres uten kostand for bestiller.

  • Avbestilling senere enn 4 uker før arrangement vil 50% av husleie og 0% av mat/annet bli belastet bestiller.

  • Avbestilling senere enn 7 dager før arrangement vil 100% av husleie og 50% av mat/annet bli belastet bestiller.

  • Avbestilling senere enn 48 timer før arrangement vil husleie, mat og annet bestilt bli belastet 100%.

I tillegg har Utleier rett til full erstatning for de tjenestene det ikke går an å avbestille, som for eksempel eksterne tjenester som bestilles på din regning.

OVERDRAGELSE AV BOOKING

Du kan ikke overdra bookingen eller la noen andre bruke lokalene uten at dette er skriftlig godkjent av Utleier. Du er ansvarlig på objektivt grunnlag for skader som møtedeltakere, innleide artister og spesialutstyr forårsaker, både på bygget og inventaret. Det gjelder også hvis dere behøver rengjøring utover det vanlige.

MAT

Dersom kunde skal bestille mat/catering til lokalene på egenhånd må dette kun gjøres etter avtale med Utleier. Utleier kan fakturere kunde for påløpt ekstraarbeid dersom dette ikke er avklart på forhånd.

ALKOHOL

Medbragt alkohol er ikke tillatt. Servering kan foregå i tidsrommet kommunen tillatter skjenking, senest til 01:00.

ÅPNINGSTIDER

Lokalet er tilgjengelig for booking mellom 07:00 – 01:30. På grunn av beboere i samme bygg må musikk dempes / være ro fra 23:00 i ukedager og 24:00 i helgene. Opphold utenfor lokalene bør begrenses, og det skal være stille på utsiden etter 23:00.

ANSVAR OG ERSTATNING

Vi har rett til å avbestille eller endre bookingen uten å erstatte dine eventuelle tap, i tilfelle brann, innskrenkinger i leveringer og annet som er utenfor Utleier sin kontroll. Vi kan også når som helst avslutte eller avbestille arrangementet dersom den øvrige virksomheten eller firmaets rykte eller sikkerhet er truet.

Utleier er ikke ansvarlig for ting som oppbevares eller glemmes i lokalene. Unntaket er om det foreligger en skriftlig avtale eller dersom en Utleiers ansatte forårsaket tap eller skade.

TVIST

Dersom det skulle oppstå en tvist mellom partene og dette ikke lar seg løse på stedet, skal den avgjøres gjennom voldgift i henhold gjeldende regler.